En dröm går i uppfyllelse=)

Tack Kungsörs IBK för denna tid och jag lovar att ja kommer tillbaka, de har svängt snabbt nu på sista tiden för sist när ja skrev inlägget så var verkligen Västerås IB inte aktuella men nu på senaste veckan hare hänt mycket och nu äre mer eller mindre klart att jag kommer att spela för vibbarna resten av säsongen.
Väldigt roligt ska de bli med tanke på att de även blir en revanch för mig att komma tillbaka till klubben.
Hoppas verkligen ja kan bidra med någonting till laget..  Telefonen har gått i ett denna morgon och de skulle nog ha varit bättre att stängt av den under natten och sen sätta på den senare på dagen så folket inte hade behövt prata med världens tröttaste morgon människa=D

Så nu på söndag blire sista hemma matchen med Kungsör de kommer såklart bli med blandade känslor samt ledsna miner att få lämna laget och ett lag man trivs oerhört bra i men ska göra allt för att få ett bra avslut med dom och hoppas verkligen vi fixar 3pinnar för att sen på måndag sitta på läktaren i Västerås för att verkligen hoppas att Vib tar hem segern där!

Men Tack än en gång Cato, Magnus, Anna samt laget att ni ger mig denna chans att få lyckas och verkligen lyckatill och hoppas de kommer fortsätta gå bra för er i serien!!

Ha en god fortsättning gott folk.
Mvh/ Fredrik Åhlberg #69

Kommentarer
Postat av: Bajjan

Kör hårt nu och visa superligan vem som är Sveriges bästa zorrospelare! Fast jag hade ju såklart hellre sett dig i Suratröjan!

2009-01-09 @ 12:04:11
Postat av: Anton Czitrom

Lycka till i Superligan !! Skitkul :D

2009-01-09 @ 12:24:00
Postat av: Åhlberg

Tack så mycket Bajjan och anton:)

2009-01-09 @ 15:06:12
Postat av: knodd

Lycka till nu och ta chansen. Kör hårt

2009-01-09 @ 18:29:30
Postat av: Jesper

Jeg kommer til at savne dig och dit gnäll :)!

2009-01-09 @ 19:42:31
Postat av: Simon

Nu är du där du hör hemma grabben, kör din grej och gör nåt riktigt bra av det här nu!



Önskar dig all lycka / Simon Lennartsson

2009-01-11 @ 23:00:29
Postat av: Simon

Nu är du där du hör hemma grabben, kör din grej och gör nåt riktigt bra av det här nu!



Önskar dig all lycka / Simon Lennartsson

2009-01-11 @ 23:00:41
Postat av: Oskar

Fan vad imponerad jag är över din poängskörd i 2an. 2+5 i sista matchen är fan inte klokt vad bra. Hoppas att du kan hjälpa till och rädda kvar VIB i Superligan nu. Lycka till Fredrik! När gör du din debut?

2009-01-11 @ 23:48:45
Postat av: Åhlberg

Tack alla för era snälla kommentarer=)

Jag gör min debut oskar nästa vecka borta mot umeå.

Ha de bra gott folk

2009-01-12 @ 12:49:11
Postat av: Maxen (tyson)

Äsch.. 5:an var onödig men du vet att jag hatar att förlora. Och hatar dåliga vinnare:D Aa men vi ska inte behöva kungsörs hjälp, vi ska klara av det här ändå! Du gör helt rätt som satsar igen. Lycka till, vi hörs! Ciao!

2009-01-13 @ 18:50:55
URL: http://ingakonstigheter.blogg.se/
Postat av: -

Är du redan uttagen till match utan att ens gjort en träning?

Kanske ingick i kontraktet att slippa kriga om en plats?

2009-01-13 @ 22:56:09
Postat av: Åhlberg

Svaret jag menade på Oskars inlägg var att jag kommer vara spel klar till matchen mot umeå sen om jag får debutera eller inte debutera är upp till tränarna. Men om du är lite realistisk som ja hoppas du är så tror jag inte vib har värvat mig för att jag ska sitta på läktaren.

Men självklart kommer jag att kriga om platsen och de kommer du allt få se om du kommer ner på träningarna och tittar!

Nästa gång så kan du gå in med ditt namn istället för o skriva anonymt=)

Mvh Åhlberg

2009-01-14 @ 01:17:59
URL: http://fredrik.ahlberg.blogg.se/
Postat av: inho

Kört hårt fredrik , kommer gå kanon!

2009-01-14 @ 02:39:13
URL: http://inho.blogg.se/
Postat av: Jaska

Snart i landslaget, jag är övertygad :)

2009-01-15 @ 14:38:50
URL: http://alex09.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bete dig Jaska!=D

2009-01-15 @ 17:41:12
Postat av: Magnus Westberg

Lycka till i VIB, Åhlberg!!! Jag tror, i ärlighetens namn, att du hade förstått och accepterat ett nej från KIBK. Förstår att du gärna tar chansen, för vem vill inte det när en superligaklubb drar i en. Lite stake i KIBK som sagt nej till en överenskommelse med VIB, ja då hade jag utan att tveka skrivit en hyllningskrönika om klubben.

Vänligen/

Magnus Westberg

Sportansvarig Bärgslagsbladet/Arboga Tidning

2009-01-15 @ 19:42:12
Postat av: -

Hey, sorry. Var inte ett påhopp.

Mest nyfiken på hur det var sagt.

Jag ser gärna att du blir uttagen, artisteri är roligare än de leftalternativ VIB har i dagsläget helt klart.

Tyvärr räcker inte min tid till för att beskåda träningar, men när Mullsjö kommer på besök så kommer jag förhopppningsvis vara på plats.

Ser inte vad det gör för skillnad med att vara anonym så jag fortsätter med det.

Lycka till nu.

2009-01-15 @ 21:37:35
Postat av: Åhlberg

Magnus, hade du varit något insatt i innebandyn eller i Kungsör så hade du inte skrivit denna krönika.

de stämmer till en viss del men sanningen är den att jag i kontraktet hade skrivit att jag kan gå till en klubb som spelar högre upp i div2 och får jag då chansen att hjälpa en klubb här i Västmanland och spela för högsta ligan så tar man den chansen. Du skulle kunnat vänt på de hela och skrivit en krönika om nu hur Kungsör ställer upp för västmanlands innebandy och vill bi behålla ett SSL LAG. Men nej istället ville du bara såga dom för att de släpper mig till ett lag som är i kris osv.

Jag tror att du inte är de minsta insatt i innebandyn i KAK kommunen har du ens sätt en match på oss? Innan denna säsong började så hade knappt Kungsör en trupp för att ens kunna spela men som tur var löste de sig till slut när vissa lirare skrev på väldigt sent. Så spela div1 nästa år blir nog väldigt svårt både pågrund av att Kungsör innebandy är en jätte liten trupp och att de finns så mycket egoister i innebandyn i KAK och då sitter dom flesta i styrelsen för olika föreningar och bara tänker på sin förening...

En krönika om att lagen i KAK skulle hjälpa varandra mera och försöka bygga upp ett lag istället för 2-3st ska försöka få sitt lag att spela Div2 / Div1... Jag hoppas du Magnus läser detta och du får gärna slå en singnal om du undrar över det jag skriver.

Har försökt att nå dig under dagen men ditt nummer var svårt att få tag i.

Kul att du yttra dig om din syn punkt men Kungsör innebandy kunde inte stoppa mig från denna övergång. De är sanningen! och de skulle du ha tagit reda på innan du skrev krönikan.

Ha de bra Mvh/ Fredrik Åhlberg

2009-01-15 @ 21:47:03
URL: http://fredrikahlberg.blogg.se/
Postat av: Åhlberg

Till Anonym:

Ok jag förstår nu vad du menar:) Du är varmt välkommen till mullsjö matchen och jag hoppas du hejar fram oss till en vinst. Bjud med vänner samt familj så lovar jag att vi ska bjuda på en publik friande innebandy. Men tack så mycket och hoppas du håller tummarna nu för Vib att vi tar 3poäng på söndag borta mot Umeå. Mvh/ Åhlberg

2009-01-15 @ 21:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0