Hej gott folk. Saknat mig? ;)

Tänkte nu bara skriva ett litet inlägg och uppdatera hur det står till med mig.
Mycket har väl hänt sen sist men livet går fortfarande vidare.
Har nu lagt ner jobbet inom vård och omsorg och fått äran och servera kaffe och annat på Waynes Coffeé här i Köping.
Får verkligen tacka för den chansen för jag trivs hur utmärkt som helst och hoppas mina med arbetare trivs med mig. Det känns verkligen helt rätt jobb för mig. Jobbar även med talangerna i åldern född 92 på Ullvi gymnasiet 2gånger i veckan och kör lite innebandy pass med dom. Hoppas dom tycker de är roligt men roligare ska de bli nu när vi får komma in på Ullvis gymnasistik hall nu när vi tidigare har spelat i en tennis hall och ni kan ju tänka er hur roligt de har varit?

Som de flesta vet så skrev jag på ett kontrakt med Kungsör innebandy och jag ångrar verkligen inte det valet. Fast vi är en liten trupp o träningar inte jämnt blir som bäst och att jag gärna vill se lite tuffare/hårdare träningar så äre ett skönt gäng  och umgås med. Jag tror absolut vi kommer att kunna spela till sig en plats högt upp i tabellen men bara vi får hålla oss skadefria med den lilla trupp vi har. Vi har 2 femmor som är väldigt jämn bra och hittils efter 3 matcher så har vi visat upp ett  stabilt försvar sen att vi kan göra mycket mål framåt.
Vi har 2 målvakter som håller väldigt jämn klass och de kommer bli hårt krig mellan dom på träningarna i veckan.
På back sidan så ser det även där helt oki ut, där ibland spelar en 91a i femman jag lirar med som aldrig spelat en match högre upp en div4 innan denna säsong och kom igång med träningarna i A-laget med 2-3 veckor kvar till premiären, de är starkt! Ante är vad han kallas för och han är en kille jag tror på som kan utvecklas under säsongen och bli en en väldigt viktig spelare under denna säsong. Sen har vi även rutinerade  Kristian Hedberg samt en Dansk landslag spelare Jesper och även den defensivt starka Emil falk + några flera som krigar om en plats på backsidan.
På anfall sidan så har jag själv hittils spelat med Emil sjöberg 91a Albin Frödin 92a och vi har kombinerat varandra riktigt bra och öst in poäng framåt och hållt en stark defensiv. Så hittils har allt gått som de ska=) Till matchen imorrn så hoppar Jimmy Pålsson in för Emil är bortrest men jag är inte ett dugg orolig att de kommer gå annorlunda fast de sett lite knackigt ut på träningarna men tror nog att de blir ändringar till matchen.
Annars så ser forwards sidan riktigt bra ut och de är krig om alla platser fast vi har en sån tunn trupp.

Kärleks livet har även de tagit slut men orkar inte gå in något närmare på det men hoppas hon och jag kan fortsätta som vänner<3

Trivs utmärkt med mina nya vänner " ni vet vilka ni är" och hoppas även ni klarar av mig;)

Imorrn så väntar borta match i Jönköping, de blir en 3,5h långs bussfärd men hoppas filmerna på bussen kommer va några bra. Bara vi är pigga till match start och att inte benen stannar kvar på bussen och otroligt roligt vare att läsa att även våran tjeck i laget har känslan att kunna spela imorrn. Jag håller alla tummarna att han blir med imorrn. Men 3 poäng ska med hem imorrn ifrån Jönköping och det får gå till på vilket jäkla sett som helst.

Men där vare lite om mig och hur allt fungerar i denna del.


Kul annars:
Att Köping Ibf vann sin premiär match idag i Div4 och att bröderna Sahlin gjorde mål + att även deras reserv lag med Coach mike i Spetsen gjorde 2mål och vann deras match mot. Grattis!
Att Västerås Innebandy visar att de tillhör eliten och att de är där för att stanna  i SSL. Kör över Täby imorrn.
Att Tomas i Runsten och hans Bror Per Erik i GGIK fortsätter att göra mål för sina klubbar:) "Saknar er"
Att Köping FF kammade hem 3an i år och att man då får e lite riktig fotboll nästa säsong
Att Västerås SK i fotboll har chans och gå upp i Superettan om de vinner över Umeå imorrn och de resterande matcherna.
Att Surahammars IBF överraskar stort i Div1 och visar att man verkligen har där och göra. Grattis Patrik och Branko fortsätt på denna stil.
Att Malmaberg Innebandy med bror min i laget är obesegrade.
Att folk får trycka ner mitt Zorrande på innebandy planen precis som de vill men jag kommer ändå spela vidare.

Nästa vecka så kommer nog den tråkiga listan. Hojta till om ni kommer på något mer kul som ska vara med på listan.

Nu blire sängen snart för att vara utvilad till matchen imorrn.
Vi hörs och kom ihåg kära läsare Kungsör innebandy står i 1.65 gånger pengarna på Nordicbet. Värdebett?:P


/ Fredrik Åhlberg #69


Kommentarer
Postat av: knodd

Tack för ditt inlägg. Jo jag vet att Ernesto kan ha en bra sida. Han visa den på våran match mot dom och kom fram och bad om ursäkt för en sak. Behöver inte gå in på varför. Han har väl lugnat ner sig några kilo sen ett par år tror jag dels för hans familj och att han gör ju inte bra reklam för sig när han får sina utbrott. Kul att du har börjat blogga igen kommer att lägga upp dig som länk på min blogg. Ha det best Fredrik

2008-10-12 @ 20:31:25
Postat av: Simon

Kört hårt gubben, håller på dig vet du!

2008-10-13 @ 17:52:25
URL: http://vskfotboll.nu
Postat av: Åhlberg

Tack Simon:) Jag ska verkligen göra mitt bästa för laget! Hoppas nu Vsk krossar Sylvia, håller tummarna i denna del! ses

2008-10-14 @ 00:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0