Då var de måndag igen=)

Helgen har sprungit förbi och de är dags för ny jobb vecka samt massa annat som borde göras. Men när man vakna igår morse samt idag så har ja ont efter en smäll på matchen. Den stora vänster backen i deras lag fick till en rejäl kropps tackling och de är nu i efterhand de har gjort ont men får hoppas att de går över snart.

Som ni säkert sett så har en snäll person designat om bloggen min o ändrat om de mesta, lite trevligare och samtidigt snyggare blev de nu eller tycker ni ja ska ändra om till de gamla?

Har annars njutit för de mesta över segern och ja lovade ju att skriva mera om matchen men de finns inte så mycket att till läggas mer en att vi i denna match jobbade som ett lag och att jag fick min första utvisning för säsongen efter en ful spark, sorry kristofersson men alla i Mjölby såg väl vilken ful tackling ja fick innan;)

Hoppas bara vi fortsätter på samma spår och visar Eskilstuna grabbarna hur innebandy ska spelas men en spännande match är vad man ska se fram emot. Nu på Fredag alltså derby mot Torshälla i Eskilstuna, vad heter hallen?

Sen äre även match nu i helgen mot Linköping på söndag och även den ser jag fram emot för då kommer coach Johan på besök och han har jag faktiskt lovat att bjuda på kaffe till.

Annars måste ja säga efter ja skrivit bloggen i lördags kväll när ja satt med grabbarna fick jag ett oväntat telefon samtal av Alpstam i Lillån, Väldigt skön kille som berätta att han gjort 2poäng när han spelat nykter och resten av poängen när han har kommit bakis till matchen, Hur kan de komma sig är då frågan?  Men han tyckte iaf att vi skulle sela ihop en dag i framtiden antingen i SSL eller i Korpen serien, de lutar väl åt korpen serien som de ser ut nu:D

Tack grabbar för en trevlig lördag kväll och tack micke att vi kunde vara hos dig!

I söndags var man med klassen min och såg Västerås IB spela mot Pixbo, grabbarna fick även träffa Mattsson och Elmar innan matchen och ställa frågar. Kan nog tro att de tyckte de var lite nervöst samt roligt=) Och tack vib att ni ställde upp med dessa 2herrar eller tack Stefan och Stefan att de fick lämna fokuserien för några minuter.
Matchen slutade dock med en förlust för Vib men hoppas de nu tar med de positiva från matchen och vinner nästa istället. På tal om elitserien, de 2 bästa klubbarna i världen möts ju ikväll Warberg- Aik, kan nog tänka mig att Aik kan skrälla i denna match faktiskt för Warberg verkar inte vara i bästa form för tillfället. Men svaret får vi dock senare nu ikväll.

Hade faktiskt tänkt och träna nu ikväll men de blir nog att jag avstår för kommer ändå knappt kunna springa och hur roligt äre då att sätta sig i en bil till sporthallen och vara där i 2timmar och sen åka hem? nej de blir o se tv istället.

Och föressten gott folk ja ska nu tyvärr lämna tillbaka min datorn som ja fått lånat av en vän så de kan bli dåligt med uppdateringar tyvärr:( Men om de är någon som kan sälja en dator billigt eller kanske även den personen kunna låta ut en så får ni hojta till!

Ha en trevlig vecka nu allesamans så ses vi nog en vacker dag!
/Fredrik Åhlberg #69


Kommentarer
Postat av: Strellan

Tack för de orden! Kul att det man skriver uppskattas :)

2008-10-21 @ 18:11:37
URL: http://innebandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0