Då var även Onsdagen förbi:)

Det börjar närma sig helg lr äre bara jag som känner det? dagarna bara svischar förbi innan man knappt hinner reagera, än en gång sitter jag nu vid datorn runt midnatt och funderar på det ena o de andra och vad som ska skrivas om denna dag som varit.
Någonting lär det bli även idag.

Är ganka nöjd över min besök lista faktiskt och lite överraskad även, lite över 40olika personer har vart inne och tjuv kikat idag:)

Hänt nå roligt annars idag då??
Njaa de vettefan, har jobbat och idag fick jag faktiskt slita för den lilla tim lönen man har för de var verkligen mycket folk inne vid lunchen. Men kul var det!  
Annars ikväll var de träning för oss i Kungsör. En väldigt positiv träning de var kul och komma in i hallen o se såp mycket folk. 16pers vare på uppvärmningen sen var "Ankan" tvingad och kliva av, kan de ha vart trötthet eller någon slags skada? hoppas på de första alternativet för Köping grabbarna behöver honom:)

Men 3femmor är jag väldigt nöjd med att vi var. Spelet i sig var annars upp o ner, bra tempo vissa stunder men tyvärr även idag alldeles för lite närkamper och för mycket slag på klubban.. Våran femma testade lite olika försvars varianter och gick väl sisådär. Men de är ju på träning man ska testa=) Lite mera rörelse på våran 5a så kan allt bli bra till matchen på Lördag.Får vi bara bollen att gå som i ett snöre så får motståndarna de väldigt svårt att stoppa oss och sen att vi jobbar som ett lag hela tiden och hjälps åt. Jag måste även säga att Pålsson har hittat sin position och de är som back och de är inge snack om den saken vad jag tycker. Kan han minimera vissa offensiva rajder så kan han bli riktigt bra där!
Jag hoppas att vi som lag på lördag visar var skåpet ska stå. Alla vi spelare vet ju vad vi egentligen klarar av och gör vi det med lite hjärna bakom spelet så löser sig de mesta. Tack även till Nisse och Egert att ni ställde upp idag, Ni är varmt välkomna till någon mer träning de är vad jag tror.

Några tankar inför matchen=)

Kan Albin trycka in bollen i mål som mot tranås och visa vilket målsinne han egentligen har?
Kan Emil visa tyngden och slita och jobba fram bollarna till oss i femman samt lossa av dragarn?
Kan Jag själv fortsätta producera samt göra 100% i försvaret?
Kan Ante visa sin defensivt starka som han har och vinna bollar till resten av oss?
Kan Hedberg dominera där bak samt hänga med upp i anfallet o få lossa sin grymma bössa?
Kan Norrman göra samma match som mot vimmerby?
Kan Jaska visa vilken dryg jävel de är och möta på planen o få skottet på mål?

Kan Spirre fortsätta med 1poäng per match och sköta försvars delen till 100%

Kan Falken vinna varje duell nere i sitt hörn och även använda sitt dragskott Jesper/Pålle styra och ställa där bak och lägga fram mackorna på bladet till grabbarna där fram?

Kan Jesper ge motståndarna lite av hans tyngd och spela upp bollen på de bästa sättet för de andra?
Kan Pålle använda sin snabbhet samt sitt hårda skott så kan de väl bli 2mål denna match?

Kan Funcen köra sina aviga dribblingar sen dra sin dragare i bortre?
Kan Robin spela riktig musik innan matchen samt trampa in i banan o dra några fina dragskott?
Kan Wighen ställa sig framför kassen med sin tyngd och vända upp med sin backhand o trycka in bollen?
Kan Laakso/Skogis den som nu står spela stabilt över hela matchen och göra era fantastiska räddningar när vi som spelare går bort oss?

Kan Materialar Magnus fylla på ordentligt med vatten i flaskorna samt ha sitt stora leende när vi väl kommer till samlingen?
Kan Coach Magnus visa att han är en taktikt vinnare och ta ut de rätta laget som går ifrån planen med 3poäng?
Kan de som inte spelar från start lr de som spelar stötta varandra till 100% och verkligen jobba som ett lag och ge allt till domaren blåser av matchen? Och kan våran kära Kungsör publik stötta o heja på oss i motgång/framgång så kommer allt bli kanon.


Gör vi dom här sakerna så finns det inte en möjlighet att Mjölby ska kunna åka ifrån våran sporthall med någon poäng och vi får då fira kvällen med ytterligare en seger,


Sen ryktas det även att vi kan få ett riktigt grymt nyförvärv till oss i Kungsör? Han kulle få komma till laget alla dagar! Mer får ni veta om det nu skulle bli klart=)

Så nu har ja fått dela med mig av lite av funderingarna och de känns skönt.

Imorrn blire att kliva upp ganska tidigt och ringa runt till olika företag för att få in match sponsorer till helgens match i bärgslagsbladet. Jag har själv tagit åt mig uppgiften så lite får ja skylla mig själv men tycker även att de borde finnas flera i föreningen som kan hjälpa till med det.

Annars blire jobb samt träning på kvällen. 

Lyckatill med operationen imorrn, håller alla tummarna att allt kommer att gå vägen och att du får komma hem samma dag och få något i magen som ja kan tro du har längtat efter=D


Men tack än en gång för mig och äre någon som har något på hjärta så slå en pling eller adda min msn
[email protected]

/ Fredrik Åhlberg #69


Kommentarer
Postat av: Din bedste ven

Super blogg. ses ikväll :D

2008-10-16 @ 14:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0