Slapp dag!

Ja idag har det verkligen varit en lugn dag med ganska lite gjort.
Jag var ju faktiskt ledig ifrån jobbet idag och kände då att jag måste få sova ut för de var ett par dagar sen man fick göra det.
Men när jag ändå vaknade runt 1 så blev det att äta lite god mat som man fick göra i ordning och efter de blev faktiskt en tripp till ett solarium och försöka få lite färg för de kan faktiskt behövas:P
Hem efter det för att röja lite i vardags rummet, Dammsuga och moppa golvet fick jag gjort och känner mig jätte nöjd över det. Sen på kvällen har de bara blivit besök hos Jansson och där är jag fortfarande kvar, hockey kikande och lite annat tv tittande=)
Glömde även bort en kanel bulle i mikron så de for rök ut över hela killens kök så han trodde man ville göra honom lite illa men nejnej, fönstret åkte upp och bullen åkte ut genom där. Bra kol svart var den iaf=)
Imorrn blire återigen jobb på fiket och på kvällen träning. Bara att TAGGA!!

Lite nytt på innebandy fronten som man glömt bort att skriva är att Henrik Larsson har gjort en träning för Helsingborgs innebandy samt att Christian Hellström börjat spela för Balrog igen. Men ingen skräll att han är tillbaka i högsta ligan. Men han håller nog någon säsong till där öppe=)
 
Malmaberg åkte på en tapper förlust i helgen och tappade första platsen till laget de förlora emot Lesjöfors/filipstad där Stjernberg bröderna fortfarande dominerar, de förvånar mig heller inte om deras pappa är kvar som ordförande eller hur de ligger till. Brorsan min dunka dit 3 kassar men vad hjälpte det, torsk med 9-7. Poäng liga ledarn i den serien Patrik Enström hittade inte målet men troligtvis gör han det till kommande serie match som också är ett toppmöte.

Mitt gamla lag Surahammars Ibf verkar ha de tungt just nu, de blev än en gång förlust hemma och denna gång var det mot Karlstad. Slut resultat 3-6
Men jag är verkligen inte orolig. Laget har för många stjärnor för att de ska ramla ner i div2 igen. Jag tror de kommer ur den lilla svackan som de har just nu och börjar vinna matcherna snart igen och de hoppas jag verkligen att de gör. Läste även att Jack Kvist kommer att få spela mot herr landslaget i en tränings match. De är han verkligen värd så Grattis på dig!

Forsbys herrar i Div3 med min egna elev Jonte visade verkligen lag moral i helgens match när de vände 4-2 införsta sista perioden och vann med 6-5. Jag satt själv på läktaren där och trodde verkligen de var kört men Forsby kom ut som ett nytt lag och började sätta press på Aros och de visade sig vara en riktigt bra effekt när nu Aros blev riktigt darriga.
Fast de inte hade poäng makarn Stefan Andersson med så gick de vinnande ur duellen. Men de 2 första perioderna vet jag inte alls va de höll på med för då ville de knappt ha kvar bollen utan de slängde iväg den bara till motståndarna men som sagt de tar med sig sista perioden inför den kommande matchen så tror jag de blir riktigt bra i fortsättningen.
Kedjan med Ojala, Jonte, Kauppinen blir rolig o se här i vinter! Kör hårt Forsby och lyckatill.
Och måste även ge all heder till tränarna i Forsby som verkligen puschade på grabbarna hela matchen så de åkte ifrån Västerås med 3poäng. 
Den serien kommer bli väldigt spännande men tror nog att de kommer att handla om 3-4 lag och hur ska man kunna slå Råby Bk som nu återfått Pelle Persson i kassen, hör av er Forsby till mig så ska jag nog kunna ge er lite råd;)

Köpings herrar vann även deras match med 5-4 utan att ha inponerat alls. Så uppryckning där måste de bli om de ska ta hem 4an. Jag håller tummarna att de gör det =)  4 raka segrar med även en match till som de kommer att vinna som blev avbruten pågrund av att Skultuna återigen skämde ut sig på planen genom att verkligen skrika en massa dumma saker på domarna så där förväntar jag mig en 5-0 seger till Köping IBF. Men när kommer beslutet?
Annars trummar Tillberga på i den serien med 6 raka segrar och med spelare som Peter Andersson, Andreas Karlsson som jag själv spelat med blir de svår slagna. Vad bra de kan vara med pappor i laget ibland men hänger de även med på borta matcherna? de återstår och se.


Köpings Damer i div1 åkte tyvärr på en snöplig förlust i helgen med 5-4. Vad jag hört så skulle de bara ha vunnit den men med massa oflyt så fick de inte med sig någon poäng hem. Men de bevisade iaf ännu en gång att de håller i div1 och att de till framtiden kommer att kunna kriga om poäng mot topp lagen i serien. Jag håller tummarna för tjejerna att de blir vinst i helgen mot Bergs ik som ligger i toppen i serien med ingen förlust men då lär de verkligen ge allt och lite till för dom ska visst vara riktigt bra. 
Kör hårt nu! 
 
Nu blev det lite skrivande om va som händer här i västmanland om innebandy och ni får gärna rätta mig om jag nu har lite fel=D

POKER NYHET!?
Sugen på och komma igång och spela poker eller spelar du redan men vill byta sida för tröttnat på den gamla så har jag ett väldigt hett tips till dig, EMPIRE POKER!
Du kommer även få en bonus kod av mig som gäller om du sätter in över 25$

http://www.empirepoker.com/index.htm?wm=3111147

Bonuskod: SMSPOKER8

Så vad väntar du på? Sätt igång och spela och gör sidan ett försök, Rykten sägs att de är mycket fiskare så ta med er betet och spela sedan av dom pengarna=)
Några frågor hör då bara av er.
Bra sida med bra bonus.   EJ PARTY POKER!!



Tack för mig och ni där ute ha en god fortsättning/
Fredrik Åhlberg  #69

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0