Såååja borta spöket is gone!

Bra fokus och bra lag moral gjorde så vi bärga hem 3poäng ifrån Örebro idag. Ett Axberg som ska vara riktigt bra på hemmaplan.
Matchen började tyvärr dåligt nör de gör både 1-0 och 2-0 i ett passivt försvar.. Vi rycker upp oss och jag får in bollen på ett turligt sätt till 2-1 sen gör abbe en rejält fin kasse när han kommer halv fri o sprättar upp den i botre:) Skönt gjort! 2-2 står de i paus och vi känner i omklädnings rummet att vi verkligen är med i matchen! Period2 börjar tvärtom från den första när vi gör 3-2 genom Spirre som trycker in en backhand och ja själv fick assisten på den:) Bytet efter så gör Bark 4-2 genom fin framspelning av stjärnan Jaska. Och sen händer det som inte får inträffa om man spelar på denna nivå. En kille i Axberg gör något som ja tror han verkligen kommer att drömma marddrömmar om inatt. Situationen som uppstår är att domarna visar tekniken i vårat försvars hörn, han tycker självklart att han skulle fått inslaget från min sida så ser de ut som ett ihop slag men såg då situationen från långt håll. Axbergs pojken börjar då att gapa och härja så han åker på 2min för protest mot domslut, ja möter han halvägs till utvisnings båset och tittar på honom. Hans ögon var verkligen då i en annan planet och de gapet mot domarna fortsätter i båset och där han då får en 2+10 + en 2+10 som ja förstod omvandlades till en 5a och så får han självklart rött kort och match straff2.
Tycker där iaf väldigt synd om Axberg för de har hittils i matchen betett sig jäkla fint tills just när denna kille spårade men självklart är jag glad för våran skull=) Ja som ni redan säkert förstår avgör vi matchen här genom att göra 4kassar och ställningen inför sista perioden är då 9-2 och i sista perioden så går vi ifrån till slut resultat 13-4.

Men riktigt skönt att vi tryckte dit lägena vi fick och att Laakso gör en kanon match förutom en kasse som han då tar på sig. Försvar spelet tycker ja vi spelar lysande vissa stunder men går ner i tempo vissa sekvenser men till helheten så gör vi ett bra och stabilt försvars arbete. Och framåt äre inge och snacka om båda 5orna gör det bra ifrån sig men idag äre väl ett extra + till PP som håller lugnet och stänker dit 4mål=)

Nej nu blire att fira segern i Kungsör med några vänner och kul för innebandyn i KAK även att Köpings damer tog en enkel seger med 5-1 mot Bergs IK som inte hade en förlust hittils. De kan jag verkligen inte förstå för de visade inte alls upp någon bra innebandy. Men all Cred till Köping som bara släpper in 1mål och visar prov på ett stabilt försvar och sen när lägena kommer så sätter dom dit den. Lyckatill i fortsättningen.

Även Grattis till Forsbys herrar som tog en seger med 6-5 mot Sala gruvan! De ledde visst med 5-0 inför sista men slappnade av tyvärr som man gör ibland men skönt ändå att de blev 3poäng.

Och Grattis även till Köpings herrar som vinner stabilt över Kolarbyn med 4-2 efter ett starkt försvar spel och en kille vid namn Kristtoffer Salin som hängde 3kassar med sin gamla hederliga hockey backhand, Du vet Sudden dragningen fast åt andra hållet;)  *3 frilägs mål ryktas de om*

Men tack för mig denna kväll o hoppas ni alla där ute får en trevlig helg=)

Mvh/ Fredrik Åhlberg  #69


Kommentarer
Postat av: Östra

Skön läsning! Har Kungsör någon hemsida eller? Länkenm på innebandy.se funkar ju sådär...



Adressen till Jaskas nya blogg?

2008-11-22 @ 21:46:34
Postat av: Björn

Den ligger på www.sportplanket.user.se

2008-11-23 @ 12:28:38
URL: http://www.sportplanket.user.se
Postat av: Åhlberg

Tack så mycket:)

Jaskas Blogg ligger som han ovanför har skrivit på www.sportplanket.user.se

Bara att titta in=)

2008-11-23 @ 20:05:27
Postat av: Matchstraff pojken

Måste bara reda ut det där en gång för alla och bertta vad som hände. Det där med en situvation i hörnet är sånt som händer jag sträckte upp handen och tyckte det var vår boll och eftersom jag fått emot mig vad jag tycker själv ett par tveksamma domslut när bollen åkt över sargen så tittar jag på dommaren med min argaste min utan att säga ett ord.



Då åker jag ut 2 min för protest mot domslut. I vårat lag har vi en regel som säger att om man åker ut 2 min för protest eller snack så får man sitta längst ut på bänken och det var nog de jag hade i tankarna när när jag gick ut mot utvisningsbåset, Jag tyckte att dommarna förstörde min dag och det var då jag drog klubban i sargen och förstörde för laget vilket jag fortfarande ångrar. Vi föll sedan ihop som en korthus.



Det var troligen det jobbigaste som hänt i Innebandynkarriären och blev helt utsågad i lokaltidningen. Rätt åt mig kanske;) Men jag var alla fall tillbaka till nästa match igen eftersom det det till sist blev matchstarff 1.



Man lär sig av sina misstag!

2008-12-25 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0