Livet tar en vändning! Snön faller ner..

Hejsan mina blogg läsare då vare återigen dags för ett trevligt inlägg. Mycket har väl hunnit hända sen den 1a advent=)
Jobbet flyter på precis som de ska på Waynes, när man kommer innanför dörrarna så stänger man ute alla bekymmer och de är då väldigt skönt att kunna göra det=)
Jag har egentligen ingenting och klaga över mitt jobb. Jag får träffa jätte trevliga människor ja får servera gott kaffe samt goda luncher och jag får själv i mig bra kost=) Livet är väl annars upp o ner nu när man varit sjuk till o från i snart 2veckor men får hoppas att man nu är 100% frisk. Man får försöka se det positiva här i livet fast de ibland är svårt. Men de är nog bara  bita i det sura äpplet och gå vidare.

Annars förra veckan som ja skrev hade vi skol innebandy, Torsdagen med killarna och Fredagen med tjejerna men jag måste tyvärr säga att de blev en besvikelse, hade verkligen hoppas på bättre resultat.
Killarna stod och sov när den första matchen började mot ett lag vi egentligen ska vinna över alla gånger. 6-0 efter bara 15 min och de slutade med en klar seger för dom med 10-4. Men fortfarande hade vi en teoretisk chans att gå vidare pågrund av att Kopparlunden slog dom vi förlora emot och matchen började bra och vi tar ledningen med 1-0 och 2-1 men de vänder matchen i sista perioden med 2-3 så de blev återigen en förlust men i sista matchen visar iaf killarna prov på lite hjärta och vilja men tyvärr lite försent.

På fredagen annars så vare tjejernas tur i Örebro. Det blev där förlust i första matchen med 2 mål men de kändes verkligen som att de kunde ha varit vi som vunnit med dom där 2 målen för chanser saknade vi inte..  Kan de gå hur som helst när tjejer möter varann? helt sjukt konstiga resultat må jag säga och då tänker jag även på Köpings IBF damer som man nu sett varje hemma match där alla lag förutom Lockerud verkar kunna slå varandra:S Men de är det som gör denna sport spännande.
Den andra matchen tar vi snabbt ledningen med 3-0 men efter det så slappnar vi av och släpper in dom i matchen så de får göra 3 snabba så slut resultat 3-3 och där får vi även tacka målisen våran som räddade med oss 1poäng.

Nej man kan kan snabbt sammanfatta att coach ska ja nog inte bli=D

Annars har vi i Kungsör haft match i helgen där vi mötte Vimmerby på borta plan, 8 sek ifrån seger säger väl allt, istället fick vi BARA med oss 1 poäng från denna fight. På ett skott från halva plan så styrs bollen in olyckligt av en våra egna spelare som ska rensa iväg den.. Men den turen hade de hela matchen så de var väl inte direkt oväntat!
Men de är nu bara ta nya tag till matchen som kommer nu i helgen när vi möter Alpstams Lillån=)
Tänkte ta och ringa den seriösa karln och kolla om han sköter sina principer att ha en kvarting och 4 öl i sig dagen innan match:P Han spelar visst bäst så dagen efter enligt honom själv.
"kanske lite överdrivet"

Sist vi mötte dom förlora vi med 9-8 och de var en riktig svängig match där ja även fick göra 5mål och hoppas jag kan få göra det denna gång också men att vi då vinner med samma siffror! Nej 3poäng ska vi ha och jag känner att vi har stor chans till det.

Vi har även hunnit med och haft en tränings match mot mitt gamla lag Västerås IB, det var riktigt roligt att få spela mot de gamla grabbarna fast man fick åka i backen några gånger. Ondaste smällen lär nog ha varit när ja glömde hjärnan kvar på bänken och sprang in i 2m långa Burken och fick hans armbåde i ansiktet. Den tog hårt och de fick man känna av när man vakna imorse. Men jag har mig själv och skylla när jag borrar ner huvudet som jag gjorde. Fast vi förlorade med siffrorna 11-5 så tycker jag ändå vi bjuder upp på kamp och aldrig gav upp. Jag är nöjd över min egen insats då jag inte kunnat tränat på 1,5 veckor när jag varit hals o feber sjuk och var väldigt osäker på om jag skulle kunna spela men bestämde mig där på eftermiddagen att jag inte ville missa denna match.
Tycker även de är synd att en viss person inte kan glömma gammalt skit och ska nästan få göra vad de vill fast spelarna/ tränarna ser vad killen gör utan att agera och säga att det han gör är fel. Men vad hade skett om jag gjort likadant tillbaka? Troligtvis hade de blivit ett jävla liv...
Men till det stora hela så var det en fantastiskt rolig match ifrån Kungsörs håll och vi lät hela truppen spela "13-14spelare" och tror nog att alla gillade det!


Just ja ett Nyfyrvärv har vi även inskaffat oss, Tommy  är namnet och ja får inte gå ut ed efternamnet nu när de är hemlighets stämplat. Men han har tidigare spelat i Hammarby med stjärnan Östlund en gång i tiden har han berättat. Ingen alls respekt visade han igår mot Vib och de ska bli roligt och se vad han går för nu på Lördag.

Kan även berätta att den 3e Januari så ska Tony Anderssons ihop plockade lag möta Köpings IBF herrar i en "välgörenhets match" Jag har sagt vad jag tycker och tänker om det öga mot öga till Tony och är väl inte direkt positiv till grejen för de började ju faktiskt med att han hånade¨min älskade sport rejält där när Henke gick in och gjorde några sporadiska inhopp i sin första match. Men allt eftersom så verkade han bli positiv till sporten för annars skulle han väl ändå inte vilja ta en match i det;) Men jag tror nog även tony tänker mycket på just Köping idrott att de kan ske någonting.
Vilka blir Tonys nästa motståndare? Köping Basket?=)

Man får tycka vad man vill och visst ska jag betala den där 20an för att se matchen men om de blir någon direkt spännande match har jag svårt och se om nu Köping IBF går in med fullt fokus. Jag har själv spelar i en ungefär liiknande match med Västerås och då hade man lagkamrater som Jonny Rödlund, Patrik Juhlin , Ted Andersson m.m och jag såg då vilka problem dom herrarna hade att få iväg den där lilla vita bollen:D Men de blev en spännande match även där till slut fast vi mötte Vibs SSL lag.

Slut resultat: Team Andersson-Köpings IBF 6-11

Idag när vi inte hade träning så var faktiskt jag nere på Nautilus "tro det eller ej"och drog ett gym pass, riktigt stolt över mig själv var jag när jag hoppade in i duschen när jag kom hem. Och bli inte förvånade om ni ser mig snart igen där:P


Nej idag Fredag blire att jobba som vanligt och efter det så får de visa sig vad som händer och sker men hoppas att nu den fina Julen fortsätter. Det var riktigt fint att stå och jobba idag och se snön falla ner mot marken. Nu börjar Julafton närma sig och snart så måste man nog in med en gran i lägenheten. Det blir och börja pynta lyan nästa vecka har jag bestämt, bara ja får tiden så!

Länk till våran serie:

http://www.innebandy.se/templates/IDA/CompetitionInfo.aspx?ID=8811&CompetitionID=5346&epslanguage=SV

Men nu tackar jag för mig och välkomna ska ni vara till Kungsör Sporthall nu på Lördag kl 16:00
jag hoppas vi ses=)


Mvh/ Fredrik Åhlberg #69


Kommentarer
Postat av: T. Andersson

Nja... en utmaning mot Köpings basket står inte högst upp på min "göra" lista, även om jag just nu pratar mer basket än någonsin pga att en av mina arbetskamrater är Åke Bärlin ...

Men det finns en tanke som kan komma att inkludera samtliga idrotter i stan ... återkommer med den idén när den vuxit sig "starkare" :)

Kan bekräffta uppgiffterna ang ditt gymbesök ...Åhlberg var faktist på gymet ...

2008-12-12 @ 12:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0