Godjul på er gott folk.

Väldigt skön vinst blev det i helgen över Lillån med Alpstam i spetsen. Slut resultat 5-2
Vi som lag gör en väldigt bra match och visar upp att vi kan ha en riktigt bra defensiv fast vi möter de målgladaste laget i serien. Skönt även för min egen del att manfick bidra med 3egna mål. Men ändå tråkigt att man får ta en massa skit från läktaren av föräldrar och annat folk som knappt kan innebandy. Kan de handla om svensk avundsjuka? Folk måste inse att alla spelare på en innebandy plan har olika roller i ett lag och vet man nu inte vad de är så är det bättre att vara tyst.
Men de väl sånt jag fått levt med ett längre tag och kommer få fortsätta leva med,  att många inte gillar spelstilen min, men jag vet även folk som gör det=)
Allt de jag gör på planen är verkligen bara för laget och inte för min egen skull men när ska folk börja inse det!?
Men jag som spelare tycker själv att jag utvecklat ännu mera denna säsong en tidigare och blivit bättre i många olika situationer på planen fast jag gick ner mig i nivå. 


Och nu har vi som sagt både slagit Lillån och Östra som krikar i toppen och jag får fortsätta sova hos Martin innan hemma matcherna för de verkar ju gå bra för min o lagets del då:D God mat som Grillad kyckling o Pommes frites serverades till middag. Inget ja direkt klagar över när de nu är en av favorit rätterna. De måste fortsätta så efter jul tycker jag.

På kvällen var vi hos Funcken i laget och de funkade för mig=)

Söndagen var man tvungen och jobba men fy vad trött man var. Man hade då bara hem längtan till sängen min.

Annars så kan man inte direkt säga att denna vecka har startat bra och orkar tyvärr inte gå in på varför, =(
men de är något riktigt tråkigt som hänt och mina närmaste vet om det. Men hur fan kan de gå till på de här viset är många som undrar??!!

Ja får försöka hålla smilet öppet och ta nya tag.

Och på Lördag äre match borta mot Tranås som vi slog hemma med 7-4 i deras skokartong.
Hoppas vi kan fortsätta med en stark defensiv och att Laakso gör en lika bra match som senast så kan de nog bli en trevlig hemgång gott folk.
Och är ni intresserade av att åka med i bussen så får ni hjärtligt höra av er?!

Nu tackar jag för mig denna gång men måste väl även gratulera Finland till Vm guldet i innebandy. De bjöds på en underhållande match där de verkligen svängde totalt. Hur de gick till tror jag ingen kan svara på.

Men ha de nu så bra gott folk =)
Mvh / Fredrik Åhlberg  #69

Kommentarer
Postat av: Czitgrom András

Grattis Fredrik till vinsten!

2008-12-17 @ 18:04:16
Postat av: Åhlberg

Tack så mycket:)

2008-12-18 @ 00:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0